2010-03-26

Den rätta känslan





















Nått känns fel.

Bilen och jag är på väg till Ramsvikslandet för att möta upp med Petter, Maja och Stefan för lite bouldring.
Sjunger högt till First Aid Kit som omsluter mig i bilen, det är vi mot världen.
Jag sitter i linne och solglasögonen vilar på näsan som skydd mot solens strålar utanför.

Mina händer vilar på min lila rattmuff som har värmt mina händer hela vintern.
Nu när vi har flyttat till landet har jag investerat både i en rattmuff och en Wunderbaum, allt för att få den rätta känslan.

Det är då jag inser att det är nog nästan är vår och rattmuffen känns lite överflödig.
Jag låter den sitta kvar trots allt, när jag kan gå i linne utomhus så kanske den åker av.

2 kommentarer:

Moa Wall Kubilius sa...

det är så här års man önskar sig söderut. inte ens regnet klarar att ta kål på vårt tjocka lager blötsnö här uppe. linne? solglasögon? nej du, på med mössan. klättra? dröm o glöm..

Klättertorpet sa...

he he, jo men så blev det långkalsonger och regnjacka dagen efter..
men nu håller det på att torka upp på asfalten och det vet vi ju vad det betyder..