2008-04-22

Vårtecken






















Skål för vänner och solen

Nu är våren här, på riktigt.
Eller det känns nästan som man kan säga att sommaren är här, fast det känns lite vågat än så länge
Idag har jag nämligen haft grillpremiär tillsammans med Gunn och Linn, mina ickeklättrande vänner, jo det är faktiskt sant, jag har några få sånna.






















Grillmästarna Hanna och Linn

Dom är några få, jag är allt för dålig på att träffa dom så mycket som jag skulle vilja och jag berättar inte hur mycket jag tycker om dom tillräckligt ofta, men jag försöker.
På köpet får jag lära mig massor om graviditet, födslar, barnuppfostran, barnkärlek, dilemmat med kärleken och familj, samt ställa alla de frågorna som man "inte får" fråga om.
Jag tänker att det kanske gör mig mogen för en framtid som en god mor, maka eller nått när, om den tiden infaller jag är beredd att ge upp min allt för egocentriska tillvaro.
Tick tack, tick tack säger dom med ett finurligt leende och tittar på varandra.






















Linn myser i min lånade kläder

Mina fingrar luktar fisk
påmind över hur jobbigt det är med engångsgrill
mätt och glad
med lite mindre livskris
ser jag fram emot en ledig dag i Bohuslän imorgon
tack tjejer för ikväll, ni är underbara!

4 kommentarer:

Anonym sa...

kul och se att du lever ! har du kvar samma telnr ? du har inte svarat på sms. bror Bo

Gunn sa...

Tack själv Hanna!
Det var hur mysigt som hälst att grilla. Det är ju inget problem när du förser oss med dunjacka, mössa, halsduk och inte minst handledsvärmare:)
Kram på dig!

Klättertorpet sa...

Hm. jo jag lever nu iallfall, sorry Bosse om jag är taskig på att höra av mig, ska försöka bli bättre =)

Klättertorpet sa...

Handledsvärmare finns alltid att låna hos mig, dom väntar på er till nästa gång.. =)