2012-09-14

Storstryk

Den ser så snäll ut.. 

Jag kan rörelserna
men har börjat tveka där det inte ska vara så svårt
det har satt sig i huvudet att det är svårt
kroppen vet inte riktigt vad den ska göra längre.

Får i den lilla kammen som sitter som sista säkring
Den hamnar åt andra hållet mot vad jag har satt den förut
tänker att det går nog bra ändå.

Den ser ok ut och jag pillar in tre av fyra fingrar bredvid den
nyper till med fingrarna för andra handen
går upp lite till och får foten på det steget jag vill stå på
men som kroppen inte vet om den litar på

Kroppen faller sakta bakåt

Fingrarna håller fortfarande kvar på det andra greppet
men jag klarar inte att hålla mig kvar
klarar inte att hålla in mig

Jag faller

Det går fort när man faller
mycket snabbare än man hinner tänka

Hinner knappt uppfatta att den lilla kammen floppar
eller att jag slår i foten när jag hamnar mot väggen

Smärtan kommer sakta smygande
och jag hoppar på ett ben till bilen
med svansen mellan benen
och en värkande fot

Den ser så snäll ut
men inte mot mig


Inga kommentarer: