2012-09-11

För mycket energi?


Förberedelse för storväggs-kurs med Eva och Johanna

Sista tiden har jag haft för mycket energi, om man nu kan ha för mycket energi, jag vet inte?
Det har mestadels varit fokuserat på klättring,
känt mig stark trots att jag inte tränat någonting,
känt mig orädd trots att jag inte fallit så mycket.
I sommar har varit första gång jag bara varit intresserad av att projektera,
viljan över att ta i
våga satsa.
Lite som storväggsklättring.

Hallinden har funnits i mitt medvetande den senaste tiden,
tänkt på varenda flytt på Kristi brud när jag inte har haft möjligheten att vara där.
Lustigt, jag har aldrig riktigt haft tålamodet eller orken att projektera
Tyckt det varit för mycket tid att lägga på en led,
tankemässigt men även känslomässigt.

Inte gillat pressen som jag har upparbetet på mig själv att klara någonting jag jobbat på
Inte kunnat slappna av

Men som sagt, nu vill jag bara projektera
falla
jobba in flytt
få perfektion
känna varje kroppsflytt i ryggraden
få flyt och lätthet
fokus

Igår förlorade jag mot fokus,
leden
föll upp och ner
slog i rumpan ganska illa
repbränna under benet
skrapade armen

vi får se när jag vågar dit igen
flytten sitter
få se hur det går med fokuset.
Viljan att ta i
våga satsa



2 kommentarer:

Anonym sa...

Så glad jag blir att du har börjat blogga igjen :)

Klättertorpet sa...

Tack,
vad glad jag blir!

:)