2011-03-14

Den som väntar på nåt gott...





















Supercrack buttress i full vår

Vaknar tidigt och tittar ut genom fönstret.
Dimman ligger som ett täcke över världen och ljudet av droppar mot plåttaket förbättrar inte chanserna till ett Hällerbesök idag.

Tänder kaminen och går ut i ladan för att hämta in vårt stora rack av kammar.
Någonting måste jag ju göra och det är lika bra att börja packa inför Indian Creek.

Längtar efter sol, vår, sandsten, sprickor och framför allt längtar jag efter att få klättra, det kanske jag inte är ensam om?

10 kommentarer:

Moa Wall Kubilius sa...

Du är inte ensam i väntans tider. När drar ni till Indian Creek? Drömmer om en resa dit, kanske nästa år..

Klättertorpet sa...

Nä, jag misstänkte det ;)
Vi åker om knappt två veckor, längtar verkligen.
Det är något magiskt med öknen runt Moab så ta tag i drömmen och åk nästa år, kan verkligen rekommendera det!
Drömmar är till för att bli förverkligade..

Läsaren sa...

Hej
Målet är ju som bekant sekundärt , det är vägen dit som är grejen.
Så jag undrar så hur du och gubben tränar under vintern ?
Åker ni ner till gbg eller kör ni i nåt garage i bahaus ??

Hur tränar ni för att bli så himla bra ??

Hanna-Kajsa sa...

Härligt Hanna, vad kul det ska bli! Kan du vara snäll o skriva ner vad du lägger i din väska så att jag vet vad jag ska lägga ner ; - ).

Anonym sa...

Ojoj gör ni inget annat än åker på resor o klättrar? Ni verkar vara på tur jämt!! Så jag är inte så förvånad att formen håller...Ha det/Avundsjuk Jocke

Klättertorpet sa...

@Läsaren; Jodu, jag undrade precis det samma och funderade på formen inför USA. Bauhaus vore nått, lagom högt i tak..

Jag är en lat rackare så jag har inte tränat inne allt för många gånger den här vintern.
Däremot så har jag klättrat ganska mycket is och åkt längdskidor. Antar att crimpstyrkan inte är på topp direkt, men den allmänna fysiska formen får sitt.
Petter däremot tränar som en tok, han ska få svara på det själv för jag är inte insatt i allt han tränar ;)

Klättertorpet sa...

@HK, shitpommfritt, har du köpt biljett nu?
Det kommer ett långt utförligt mail till dig, antar att det inte är så intressant för alla andra ;)
Jiiipppiii, vi ska åka till USA!!!!

Klättertorpet sa...

@Jocke: ha ha, jo det här har varit en bra vår!
Det hjälper nog till på formen att faktiskt få klättra ute även om det är kalksten eller sandsten istället för granit.
Men snart är våren här och inget är bättre än bohuslän..

Petter sa...

@Läsaren: Försöker hålla hemligt hur jag tränar, men du kan ju kolla upp mig på Funbeat. Varvar klättring - kondition - crossfit/styrketräning i tre ungefär lika delar.

Klättertorpet sa...

@Läsaren
kollade precis Petters svar, ungefär lika luddigt som mitt.
Vill du ha ett lite mer specifikt svar så ska jag nog kunna utveckla det lite ;)