2010-11-11

Vilodag

Vad är det för fel på oss hinner jag tänka innan foten slinter i det lösa gruset och benen får sig en avhyvling av de miljarders vassa buskar som i någon timme har rakat mina ben.
Missanpassade turister som vi är, så måste vilodagen vara någonting annat än att ligga still på stranden och vi bestämmer oss för att ta en liten vandringstur runt Telendos under middagssolens strålar.
Vi nobbar lunchen och tänker att vår enda banan är god nog, något den säkert hade varit om inte vandringen tog fyra timmar i en sån eländig terräng jag aldrig ens skulle tänka på att ta med min mamma på, ens knappt mig själv ännu en gång.

Det vara förra vilodagen, sa idag har jag promsat på att vi ska utnyttja den goda maten, det varma havet och de vackra stränderna och låta kroppen få vila från magiskt fin klättring. Underarmarna är som två döda fiskar och de behöver styrka for de sista dagarnas klättring.
Längtar inte hem ännu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hanna,
fottur i Middelhavsterreng kan berre gjerast på sti, ja, det er dyrkjøpt erfaring! Har klatra nordveggen på Telendos sidan der ikkje var sol, men heller ingen sti (som vi fann).

Lev vel!

Tore L

Klättertorpet sa...

Lite roligt är det så här i efterhand och måste ju erkänna att jag faktiskt tyckte det var väldigt roligt.. men en stig är att föredra..
Var det fin klättring på nordväggen? Vi klättrade ingenting på Teledos, det får bli nästa gång!



=)

Anonym sa...

Hadde ikkje førar når vi var der i '06, den gamle var utselt. Ikkje noko problem på Mausori-sida - mange som hadde boka der. Vi laga ei rask skisse av Telendos N-vegg og satsa på godt minne. Med høg alder (45, 50 og 55) var dette ein 'utanmordentlig' dårleg plan. Jada, fann rute til slutt : 4tl 6a/6b, langt mellom boltar, tunnel, skugge og kjemputsikt!

TL

Klättertorpet sa...

He he, lika utomordentligt bra plan som att traska runt ön...
Du ska se den nya föraren, flott med massa bilder!
Vi får se om vi hittar oss dit nästa gång, för det måste nästan bli en nästa gång.