2009-05-16

Grönlandsfeber





















Oskar använder hela kroppen till att stuva grejer.



Vi har nu skickat (nästan) alla våra saker till Grönland under lite tidspress och Magnus och Oskar gjorde ett väldigt bra jobb att stuva in 7 personers packning i vår lilla bil.
Närmare 300 kg är nu på väg till Grönland iallfall och nu kan vi bara hoppas att de står där och väntar på oss när vi anländer om tre veckor.





























Erik njuter av sin förra Grönlandssemester

Hjälp, tre veckor är ju ingenting, men då står halva Göteborg på Grönland med massa förväntingar om långa och fina turer i Tasermiutfjorden.
Denna gång har jag lärt mig av misstaget från Pakistan turen och jag och Hilde har med oss prylar för alla evenualiteter, porta för big wall, vanligt rack för snabba långa dagar och isutrustning om snön inte har behagat att dra sig tillbaka.
Vår förhoppning är att få göra en nytur fritt och det kan ju ta et tag, så vi vill ju klättra allt annat med, det finns ju lite att ta av.





















Nästan halva gänget;. Magnus, Oskar och jag
Det enda jag är nervös för nu är myggen, det varierar med berättelser om mygginvasioner där utomhusvistelser verakr omöjliga, till nästan inte märkbara.
Jag hoppas på det sista..

2 kommentarer:

Anonym sa...

jeg gleder meg så helt absurd mye! snart! snart! reiser vi til et sted uten hydrauliske formler og eksaminatorer som vil grille en. puh! skal bli godt. jeg har bestilt en natt med frost som skal inntreffe så i disse dager i tasermiutfjorden sånn at alle myggbarn dør. alle fluebarn også, forresten. så det er ordna! har en diil med høyere makter. vi sees snart min venn.

Erik Massih sa...

Grejerna har kommit till Nanortalik och står och väntar på oss. Och de väderleksrapporter jag sett för närmaste dagarna är inte direkt något myggkläckningsväder. Ses imorgon...
/e