2008-12-22





























Nu har det hänt så där mycket igen..

Jag fick det här mailet av min allt för kloka far, en bra påminnelse om att stanna upp där jag är just nu, just här, för att inte tappa huvudet...

Om hastigheten i livet …
faderullatankar …
man kan bara göra en sak i taget …
nyss finns inte längre …
strax finns inte än …
det är oftast onödigt att tänka på
vad man just har gjort …
eller skall göra härnäst …
eller på vad man gör, om man inte
tänker på en massa annat förstås …
utan gör det man gör vänligt och väl …
det får ta den tid det tar, man mår bäst så …
julkram o’le





























Hilde har varit här och förgyllt min tillvaro över helgen, gissa om jag har saknat henne! I USA så hade jag glädjen att umgås med henne varje dag och helt plötsligt så bara var hon borta. Borta i ett kallt och snöigt Norge medans jag sitter i ett grått och regnigt Göteborg.






















Anledningen hon var här var egentligen inte för att förgylla min vardag (bara) utan för att fira att vår allas underbara Lina har kommit till den mogna åldern 30 år.
Vilket givetvis skulle firas ed en brakfest, det får bli mer om den festen sen..
Allt för att vara fin inför kvällen och glädja Lina så stog jag på jobbet hela dagen med papiljotter i håret till kundernas nöje.






















Linas fest blev en braksuccé och jag har fått bli vittne om någonting jag bara kommer att få se en gång i livet, en livs levande ballongdans!!

Fem killar, nakna, två ballonger var och dans (det kommer bild senare för att avslöja vilka dessa modig män var som vågade en underhållande stund som hon sent kommer att glömma.) och en generad Lina. Första gången sen jag träffade Lina första gången som jag har sett henne lite ur spel..

Men det handlade att leva lite mer nu, lite mer här så nu ska jag gå och lägga mig och se fram emot julfirandet hemma på Havreängen.

Ha en fin jul och ett gott nytt år!

Inga kommentarer: