2007-12-06

Lycka eller ilska?


















Jag cyklar ner mot jobbet och världen är helt grå, det regnar inte men det hänger i luften.
Glasögonen täcks snabbt av ett lager vattendroppar och sikten är minimal.
Vinden har beslutat sig att blåsa åt motsatt håll än dit jag vill och jag får trampa för att överhuvudtaget komma ner för backarna till Fjällsport och jag upptäckter att sinnes stämningar lätt kan förändras. Gårdagens lycka byts ut mot pur och skär ilska.
Vad är det för meningen med att kämpa sig fördärvad bara för att komma till jobbet?

Några timmar senare när jag är på väg hem så har vädret inte förändrat sig nämnvärt, men jag har fått styrketräna, haft en trevlig dag på jobbet och i morgon väntar en ledig dag.
Jag cyklar i regnet i mörkret och tycker världen är vacker med min minimala sikt, ljuset från alla bilar blir magiskt och jag inser att lyckan är tillbaka.

Inga kommentarer: