2010-12-07

Inget fågelkvitter




























Mina två favoriter är framme igen

Jag håller på att somna, totalt avslappnad
fågelkvitter blandas med ljudet av vatten som rinner
- Hm, det är flera månader kvar till vi kommer höra fågelkvitter på riktigt...
- Hm...

Petter är bara nästan lika avslappnad, kliver snabbt upp och vidare till nästa pool på Vann spa där vi hamnade efter två varv i skidspåren i Munkedal.

Just nu gläder jag mig åt att det är vinter. Vi har haft två dagar i Munkedal på längdskidor, lagom kallt och med gnistrande snö på alla träd tillsammans med Stina, Petters mamma. Häromdagen hade jag premiär på isklättringen, lite skakig och kraftigt pumpad så fick jag iallafall leka av mig vid Häller.

Jag känner mig taggad på ett sätt som bara vintern kan bidra med, trots att det är flera månader till fågelkvittret sätter igång och klippan kommer vara klätterbar.

1 kommentar:

blue_swede sa...

Äsch, du kanske bara hör inombords det kvitter du sprider till oss i omgivningen? Hihi!