2010-09-29

I väntan på vintern...




























Eva och Wolfgang njuter av Sverige på Vettekullen

...så är det lika bra att njuta av hösten.

Igår fick jag äran att göra replagsdebut med tuff-Emma, vi tassade runt i värmen på Vettekullen efter inspektion av blötan på Branta Väggen på Hallinden.
Jag brukar försöka hålla mig bort från solen och svär gång på gång att jag ska hålla mig borta från den när jag klättrar.

Igår däremot så njöt jag av att klättra i topp och shorts, låta höstsolen få göra sitt innan vintern kommer.
Imorse plockade jag fram rattmuffen och skrapade rutorna för första gången och vintern kändes lite mer närvarande.

Vilodag, med för micket energi i kroppen
snör på mig skorna
och låter benen styra mig
Jag doppar tån i det kalla vattnet
kylan slår emot mig
dyker i det helt stilla turkos vattnet
leker säl innan jag simmar mot land
ler mot solen som sakta värmer upp mig igen

Tar på mig mina nyinköpa joggingskor
springer förbi Häller
och ler
vi ses imorgon Häller
tänker jag
och springer hem

Inga kommentarer: