2009-07-21

Godsägare






















Vår ranch, litet och rött

På min tomt finns det gula fina kantareller.
På min 6 hektar stora tomt finns det även blåbär, hallon, smultron, fläder, svarta vinbär, oändligt mycket körsbär, biggaråer, klarbär.
På min tomt.. eller på VÅR tomt finns det även hav med vassstrand och bergsknallar.
Från vår tomt är det även gångavstånd till Häller och Galgeberget.






















Ranchägarna, fortfarande ganska omtumlade

Jo, på vår tomt, på Petters och min tomt...

Jag kom hem snurrig från Grönland på söndagsförmiddagen efter två absurda dygn med fem timmar total sömn. 
(mer om det kommer senare, kolla lite på farfars sida så länge)

Hann duscha, men inte få på mig kläderna innan Petter lurigt säger;
-Vi har köpt hus i bohuslän..

VAD?
Vi har VAD?
Skrattattacken slog till för fullt, han är galen hann jag tänka.






















Med utsikt över Galgeberget från högsta punkten på tomten

Ett dygn senare med lite mer sömn i kroppen skrev vi på kontraktet till vårt lilla gulliga hus med 6 hektar..





















Petter och hans traktor

Så är ni suga på körsbär, biggaråer, klarbär, hallon, smultron, blåbär, fläder eller svarta vinbär så skynda er och hälsa på vid Mellby nedre bakom brodalen i bohus.
Kantarellerna behåller jag själv, dom är mina...

Välkomna!

6 kommentarer:

Siv sa...

Hahaha!! Snacka om liten värld! Jag har en kompis som har torp i Stuvängen som ligger in på samma väg som Mellby Nedre vid Brodalen :D Jag var där i förra veckan å myste, kommer gärna och tittar förbi hos er nästa gång också. Titta gärna upp till Näsinge nu snart så ni får hoppat lite, Petter var ju uppe en sväng när du var borta och gjorde ett grymt bra hopp! :)

Å välkommen hem förresten, jag ser fram emot en reseberättelse!

Kramar från din fadder

Anonym sa...

Godsägarinnan är åter i riket !
vad blir härnäst ? gift och barn ?
hopas allt varit bra på resan så får vi se när jag ska till malmön nästa gång.
bror Bo

tingeling sa...

Ryktet om nya grannens blogg har spridit sig så jag passar på att önska er hjärtligt välkomna till sagolika Mellby nedre! Hörde att ni träffade min far häromdagen och jag hoppas att han skötte sig ;)

Ha det gott och hoppas att få se er på torpet/ godset snart!

// Elin
(Siv´s kompis på granntorpet Stuvängen)

Klättertorpet sa...

Jo, är inte världen liten så säg..
Siv som hälsar på hos Elin, vems pappa var den enda av grannarna vi har träffat än så länge..

Jag vet inte hur jag ska få tiden att räcka till, nu som husägare, klättrare, arbetare och dessutom wannabe fallskärmshoppare. Den dagen jag är ledig och vinden inte ligger på och himlen är molnfri så styr vi bilen till flygfältet så snabbt vi bara kan.

Kom och hälsa på och käka lite körsbär på väg upp till Näsinge =)

Kram Hanna

Klättertorpet sa...

Jajamensan, godsägarinnan är åter i riket och skulle bli hjärtligt glad att få besök av släktingar och framförallt bröder =)

Ringer dig snart..

Puss och kram, Hansson!

Kallebalonkan sa...

Man får gratulera, superfint där uppe ju! har familje-sommarställe i Skalhamn så jag & jenso är i krokarna oxå ibland. Och välkommen hem!