2012-08-28

Pånyttfödelse






Ännu odöpt led med kul kaminklättring

Det har hänt någonting sista dagarna
glömmer bort att jag alltid känner så när höst luften sakta sveper in på kvällen
det är som den kommer tillbaka med inspiration för att leva.

De flesta kanske lever för sommaren men kommit på att så är det inte för min del,
det är när hösten kommer som jag lever igen.

Tankar klarnar, kroppen vaknar
viljan att klättra är helt plötsligt enorm
det river i kroppen och livet kommer tillbaka.

Har haft en underbar vår och sommar med massa fina folk, resa till europa, bröllop, varma kvällar, varma dagar, fint besök, paddling, bad.
En massa saker som kanske kommer dyka upp här, vem vet.

Har haft några fina dagar med klättring och kroppen vet knappt vart den ska ta vägen
fingertopparna blir tunnare och tunnare i takt med kroppen blir mörare och leendet blir bredare.
Nu börjar det!


Hilde letar fotsteg under mossan, kul med nytt!



13 kommentarer:

Maria sa...

Hej Hanna!
Känner igen känslan i kroppen inför hösten.. Tack för senast, det var en superfin dag! Kram! Maria

Klättertorpet sa...

Tack själv Maria, det var underbart!
Ja, visst är det så att hösten är speciell, plockade kantareller igår i regndoftande skog.
Höll på att spricka av lycka.
kram kram

Anonym sa...

Hej
Såg bilderna på kaminleden med hållet. Vi hittade själva denna klippa i går när vi var ute och gick i skogen. Blev väldigt sugen den leden, verkade kul. Har den fått något namn och grad? Vad heter Klippan?
Johan och Mimmi

Anonym sa...

Det satt väl en borste på den där va? Hmmppfff....
/Per

Anonym sa...

Hemligt eller? Vore kul att kolla in/JO
Så behövs det väl snackas förare snart...samarbete med klubben??

Klättertorpet sa...

En borste?
Nej tyvärr såg vi ingen borste alls, ledsen om vi råkat klättra någonting som du har haft som projekt?
Vi började inne i kaminen på den vänstra sidan av blocket, satt den där?

I så fall är jag hemskt ledsen Per, jag har verkligen stor respekt för folks projekt.
Leden var verkligen helt orensad och jag drog bort stora flak med mossa när jag följde Neil, så trodde verkligen inte att någon hade varit där före och testat.

Som sagt, åter igen, hemskt ledsen om vi klättrade nått som du hade tänkt som din led.

Vi toppade även de två sprickorna till höger, men såg ingenting där heller, satt det någon borste någon annanstans?
/Hanna

Anonym sa...

Härligt att åter se dina göranden .
tack för den härliga festen med alla härliga mäniskor.
Kramar från broderet

Klättertorpet sa...

Tack själv broder,
inspiration är inte att ta lätt på
nu är den här igen, festen var en bra start!
det var så fint att ha dig här
och för alla att få träffa dig,
hoppas det blir snart igen!

kram

Anonym sa...

Nej, nej, ingen fara Hanna!
Jo jag satte en borste ovanför blocket, har varit skadad sen i våras, den kan mycket väl ha trillat ur eller in. Har bara firat på den och således inte kunnat ta bort mossflaken under taket på ett lätt sätt. Men jag har faktiskt rensat ganska mycket, det gick bland annat inte att komma upp ur hålet...

Som sagt, inget agg från min sida, ni kunde inte veta. Kul att den blev gjord! Nu slipper jag ju hänga in mig ;) Skall dit och testa i helgen då.

@Jocke Olofsson, du vet var det är. Om inte annat fråga RL.

MEN: Accessläget är ganska känsligt, som jag ser det är det inte moget för förare eller de stora massorna än.

Mvh Per

Klättertorpet sa...

Tack Per,
jag blev orolig där ett tag,
gillar verkligen inte att vara den som snor någons projekt, jag är inte ens en person som är särskilt taggad på att göra nyturer.

Då bugar jag ödmjukast för att vi kunde komma upp ur kaminen, det var det roligaste på hela leden, lite Yosemite känsla.
Även om det var väldigt lurigt, kul och obeskrivligt 3D att komma ut ur taket.
Vi har inte ens tänk ut ett namn, så du får mer än gärna döpa den om du vill?

Jag tycker däremot att du verkligen ska klättra upp den när du kan klättra igen, vi gick ut höger, men sen tillbaka till vänster ut i andra tvärsprickan.

Anonym sa...

Ok om det är i norr du menar...fåglar å sånt
Där gjorde vi 4st nya långa runt -95/6
En lång var th o vä om svaplattan med de bortplockade hängarna+ 60 m ,6+ tungt...
Kaminen ihöjd med /fr plattan är oxå gjord då i relativt orensat skick i 6 registret
Samt ngt lätt skit...
Så ni vet!!
Oklart? Kan jag skicka skiss o namn etc
/JO

Anonym sa...

Seriöst - hur orkar man claima leder typ 15 år efteråt. Är den inte inrapporterad så är den inte heller gjord. Allt annat e skitsnack. Punkt slut!!
Bra jobbat Hanna och per med förarbete...å säkert nån mer

Anonym sa...

Det är rapporterat men förarkommiten tog ej med berget!