2010-02-19

Barnsliga glädjer




























Fikapaus vid Racó de les Espadelles

Ibland så tänker jag att det är en nackdel att vara vuxen, att mina sinnesupplevelser blir mer och mer avtrubbade, inte lika intensiva som när jag var ung.
Jobb och ett vanligt samhälle tar bort det mesta av det barnsliga sinnet.

Men så kommer jag ihåg att ta vara på de små glädjeämnerna som finns runt mig hela tiden.
Att få vara i Spanien med Petter, klättra på kalksten och få se och vara i solen hjälper.

Att skala en perfekt mogen apelsin
få en öm puss i nacken
öppna en påse chips på väg hem från klippan
låta solens första strålar träffa ansiktet
blunda och lyssna på vinden i barrträden

ta av sig till linne i solen
vakna och se på han och tänka att honom vill jag spendera resten av livet med
ta mod till sig och catcha till det stora kritade greppet
låta chillin ligga kvar på tungan efter att chokladen smält
äta lunch i solen























Frukost vid campingen, Margalef

känna tröttheten i kroppen efter en dag på klippan
få ställa sig i en varm dusch
krypa ner i sovsäcken och somna
bli berusad på ett glas vin
höra regnet mot bilen

Vi har haft en halvblöt eftermiddag på El Falco vid Siurana och två väldigt fina dagar i Margalef. Kul klättring med häftiga pockets är nu utbytt mot regn och påhälsning nere i Alicante hos göteborgsgrabbarna.
Hoppas på fint väder imorgon!

Inga kommentarer: