2010-01-03

Vinteruppvaknande




























Jag får känna mig levande vid berget Trollhättan


Min puls är lite förhöjd men kontrollerad.
Tar ett djupt andetag och lirkar försiktigt ut yxsspetsen och slår igen.
Ser hur isen har spruckit till andra yxplaceringen.
-Ta det lugnt Hanna, bara var lite försiktig hör jag inne i huvudet.
Slår en gång till för att försäkra mig att den sitter riktigt ordentligt.
Flyttar om fötterna och placerar en skruv där isen ser som bäst ut.

Jag har saknat känslan av att få leda,
få vara kontrollerad,
koncentrerad
ha lite högre puls
lite tyngre andning

Tack Petter för att du följde med mig ut och säkrade, nu lever jag lite mer, är lite gladare, lite vaknare och lite mer Hanna.

3 kommentarer:

Kjell Bengtsson sa...

Riktigt läcker bild.....

Klättertorpet sa...

Lustigt,
det är nog den enda bilden som Petter har tagit på bloggen, samt den enda bilden som har blivit förbättrad innan den publicerades..

Kanske ska börja intressera mig mer för fotokunskaper än bara hålla upp kameran och trycka =)

Du är välkommen att komma upp och prova på lite isklättring här uppe i skogarna, det är kul trots att Petter är av en annan åsikt.

/Hanna =)

Kjell Bengtsson sa...

Nja jag håller mig nog hellre på marken. Men man skall aldrig säga aldrig.

/Kjell