2010-01-29




























Självporträtt vid Varekil


Petter har pratat om det länge nu,
påmint mig allt för ofta
att han längtar, vill.
Jag har inte alls haft någon intresse.
Tyckte att det har varit så bra just nu.
Varit mot en förändring.
Har inte alls delat hans önskan.

Men så igår så slog känslan mig med fullt kraft.
Jag trodde faktiskt inte att jag skulle känna så,
blev själv väldigt, väldigt förvånad.

Jag stog och säkrade Nicklas i Varekil när det började pirra i kroppen.
Solen sken och värmde så pass mycket så jag funderade på att ta av mig till understället.

Det var där och då jag med ville att våren skulle komma.
Få känna på granit istället för att hålla i ett par isyxor
Klättra sprickor istället för is.
Bli värmd av solen istället för att frysa om fötterna.

Som tur var så var det -7 i morse och en sol som tittade fram mellan molnen.
Vintern är tillbaka i mitt hjärta.

2 kommentarer:

Magnus Ivarsson sa...

Du har min fulla sympati, låt vintern vara kvar ett tag - men när våren kommer är den välkommen! Hoppas att övergången går fort så man inte frestas att renovera för länge :)

//M

John Liungman sa...

*LOL*

Synd man inte kan få både och. En ljummen ljus vårkväll med riktigt fin is...

För övrigt håller jag på att testa elektriska fotvärmare. Funkar bra hemma i vardagsrummet men har inte hunnit prova ute i kylan.

JOhn