2007-05-14

Sovsäcks klättring


Hm, jag tror jag aldrig kommer bli bättre..
I lördags vaknade jag up med myror i hela kroppen men med en vattenskalle och en 95 årings kropp.. jag visste att jag inte skulle stå ut en hel dag till i lägenheten, så efter Petter kom hem efter Göteborgs varvet (vilket han gjorde super super bra med en tid strax under 1.25) så åkte vi upp till Bohuslän.
Jag stog med selen i handen när jag packade och tänkte snabbt; men om jag bara följer Clara på någonting lätt.. men lika snabbt så insåg jag att det skulle vara en bra dum ide..
Så selen fick stanna hemma och liggunderlag, sovsäck och Den vidunderliga kärlekens historia fick följa med istället.
En super trevlig kväll hemma hos Linus i hans nya hus med massa trevligt folk fick mig att glömma min icke klättrande helg.
Det drisslande på morgonen när vi vaknade och det blev en långfrukost och känslan av att vilja ha ett eget hus i Bohuslän ökar verkligen.
Vi åkte och tittade på ett jättegulligt litet torp idylliskt en bit ut i skogen men med hagar runt omkring och vi får se vad som händer..
Sen blev det sovsäcks liggande ännu en söndag medans de andra klättrade som galningar vid Fiskebäcks vik.
Clara och Patrik sällskapade mig under ett litet tak, först som skydd för vind och duggregn men sedan mot solen.
En härligt spenderad dag i sovsäck istället för i lägenhet kan aldrig vara fel..

Inga kommentarer: