2012-01-24

Monstret är väckt





















Hanna-Kajsa leter efter isen under snön..

Trodde att jag var redo för våren,
för varm klippa, sol, fågelkvitter och att åka till Rjukan bara skulle vara en avvikelse i mitt beteende detta år.

Jag var lite nervös på lördagen, vet inte varför, om jag inte skulle komma ihåg hur det var att klättra is, om jag skulle tycka det var lika kul i år eller om det bara var att jag var taggad.

Lördagen spenderades på Trappfossen tillsammans med Johan och David som uppvärming.
Måste ju erkänna att jag inte tyckte att det var så kul. Blött, kallt om händerna, nära till kräkning när blodet kom tillbaka, flack klättring och inte så långt.





















Hanna-Kajsa i starten på den långa rännan på andra replängden, Sabotörsfossen.

Men så kom söndagen, vi spanar på Juvsöla, som ser ut att vara i superfin kondition, men inser att vi nog inte riktigt är redo andra dagen på säsongen.
Det får bli Sabotörsfossen istället och någongång där under dagen vaknar monstret. Isklättermonstret. Det är så otroligt kul klättring, smal ränna och fin utstegspelare. Klättringen känns lätt, naturlig och vi har ett bra flow.

När vi pulsar hem i snön upp till låren så vill jag bara få komma tillbaka hit. Snart.
Vi åker till Turkiet här om några dagar och jag känner att jag är mer sugen på vinter just nu, men antar att jag kan smälta tillbaka till klättring i solen med linne och shorts.
Tills dess försöker jag hålla monstret kedjat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hanna! Härligt att se att det finns hopp om andra vinteraktiviteter än att åka bort ;)Btw jag har blvit medtvingad till Istanbul, känner du till ngn bra klättring där eller i dess närmaste omnejd? Ha det bäst! /Danne

Klättertorpet sa...

Hej Danne,
nej tyvärr så har jag inte så stor koll på Turkiet än, vi åker dit för första gången nu på söndag (till Geyikbayiri), men kan höra mig för lite när vi är där.
Ska du åka snart?

Någon annan som vet förresten?

Återkommer om inte annat när jag kommer hem :)

Anonym sa...

Åh misstänkte att det var dit ni skulle, verkar grymt!

Jag åker redan på onsdag eller kanske torsdag( dålig koll :) ) ska dit emd klassen, men det är aldrig fel att sätta klorna i ngt spännande projekt!

Do tell, do tell! ser fram emot att läsa om dina fortsatta äventyr stora som små! Fantastisk blogg, den gör så att det alltid börjar klia i fingrarna! Ha det bäst och trevlig resa!

Klättertorpet sa...

Tack Danne, kul att du gillar det jag skriver och roligt att kunna inspirera någon.
Hoppas din Turkiet resa blir toppen och att du kanske kan få till lite klättring!