2010-12-22

Vad mer kan man begära av vintern?





















Mamma Åsa Ekfelt håller sig lugn i Munkedal

Det är fullmåne, snön knastrar under mina fötter och hela världen gnistrar
Det är sol och den klarblå himlen blir beströdd av små små snöflingor
Jag andas tungt och försöker åka snabbare i nyspårat med tung snö
Jag glider fram på de isiga uppåkta spåren
Jag fryser om fingrarna och ser Åsa stadigt leda upp fall efter fall
Jag övertalar Petter om att säkra mig bara på ett isfall
Jag ser Johanna glatt leka i Munkedal
Jag hänger upp isskruvarna över den varma vedkaminen
Kommer hem kall, trött och glad

Det känns som om mitt liv går i repris på förra vintern och jag älskar det!
Klätterisen är ledbar och fin i Munkedal, vid Trollhättefallet och Fjällbäcken. Avtar att det är fruset så att det går att komma ut vid Kärnsjön och havet ser ut att frysa så snart så väntar även Stora Bornö och Saltkällan.
Skidspåren är magiska i Munkeldal, så ut och lek!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter underbart vi kommer i mellandagarna...Eva och Ann;)